Crysis 2 – какво да очакваме?

След като Crysis направи една малка революция в съвременния гейминг, не само заради превъзходната си графика, но и заради интелигентния геймплей, то беше очаквано да се появят продължения. Не мина много време и по магазините изникна краткият, но интензивен експанжън Crysis Warhead. Тези пет часа игрово време обаче не задоволиха никой и логично от Crytek трябваше бързо-бързо да подготвят продължение. Хубавото е, че това не стана бързо, а напротив, от компанията решиха да изпипат втората част на именитата игра и сикуъл-а е факт чак три години по-късно. Малко преди да беше анонсирана официално Crysis 2, се появи и CryEngine 3, за който писах тук. Това е нормално да се случи, защото все пак Crysis блестеше най-вече с графика и наследникът не трябваше да тъпче на едно място. От скромните ми наблюдения новият енджин изглежда феноменално красиво и мога само да си представям на какво визуално пиршество ще бъдем подложени. И тъй като вече имаме на разположение достатъчно детайли около играта, реших да напиша едно кратко превю, за това какво може да очаква надъханият геймър.

Действието на играта ще се развива в Ню Йорк, три години след събитията в оригинала. Отново ще поемете ролята на Jake “Nomad” Dunn и вашата задача ще бъде да спасите себе си, града и цялото човечество. Няма да ви е леко, а? Авторите са решили, че Ню Йорк ще е най-подходящото място за битка с извънземните, под предлог, че това била една от мечтаните дестинации на всеки човек. Е, според мен нещо са в голяма грешка, защото единственото приключение, което ще намерите там е да ви ограбят, изнасилят, убият или всичко накуп. За мен би било например доста по-интересно действието да ни пренася в Европа, например Париж… или Москва? По-нестандартно е, защото Ню Йорк все пак е най-разрушаваният град на голям, малък и компютърен екран.

Crysis 2

Големият плюс на концепцията за пуцане в града е, че ще може да се възползвате много по-добре от терена и възможностите на чисто новия Nanosuit 2. От Crytek казват, че геймърът ще има много повече свобода и самите карти също ще бъдат по-големи. Това ще рече, че щом имате сгради, то ще може да се катерите по тях, да скачате от една на друга, да бродите из тях, да ги рушите и много много други. Един от основните проблеми на Crysis и джунглата му беше вертикалата. Единственото на което можехте да се покатерите беше камък или някой покрив на три метра от земята. Тук обаче комбинацията от големи пространства и богат релеф ще ви изстреля във вихъра на тактическото разнообразие. Аз си представям напрегнато преследване по покривите на сградите в Манхатън, което постепенно минава на по-долните нива, като си преправяте път, разрушавайки стени и скачайки между етажите. Преследването продължава, вие минавате през голям прозорец, падайки на изоставен училищен автобус, а сградата зад вас бавно, но сигурно започва да рухва. Със сетни сили успявате да се доберете до входа на метрото, където в мрачните тунели ви очаква интензивна престрелка. Е, малко като на филм звучи, но се надявам да има поне част от това.

Всъщност, за да се случат и половината от нещата, които описах в импровизираната сценка, ви трябва наистина уникален нанокостюм и точно за това в Crysis 2 ще имаме ъпгрейдната версия на смъртоносната дрешка. Засега са ясни няколко мод-а, в които костюмът ще може да оперира. Първият е комбинация от скорост и сила, така че да може да се придвижите бързо до дадена точка, след което да скочите високо, за да умъртвите враг, който ви стреля от покрива на близката закусвалня. Вторият режим е за камуфлаж и с него ще може да прониквате незабелязан или да поставяте капани на противниците. Третият е добре познатият Armor Mode, който е предназначен за геймърите, които са си кръстили кучето BFG. Тактическият режим е четвъртият мод, който притежава високотехнологичният костюм. В този режим ще може да събирате информация, да сканирате предмети (по този начин ще може да разкривате парченца от историята на играта), да си набелязвате цели и пр. Освен това авторите обещават по-плавно преминаване от единия в другия режим и за един период от време, в който героя ще има комбинация от силите на два режима.

Разбира се няма как да прескочим и визуалната част на Crysis 2. Както вече казах – тя изглежда феноменално, защото е задвижвана от новото поколение CryEngine. На скрийншотовете аз виждам доста post-processing (нищо, че са сканирани от хартиено издание), но въпреки това съм сигурен, че втората част на култовата игра ще вдигне летвата отново. Между другото голям фийчър на новия енджин е CryEngine 3 Live Create™, който представлява едитор на светове. По-интересното при него е, че докато конструирате своя свят, ще може да виждате изходния резултат в реално време, както за PC, така и за PS3 и Xbox 360. Ето защо от Crytek са решили този път играта да излезе и за конзоли, тъй като това бил очевиден минус.

Crysis 2

Надявам се това обощение на наличната информация да ви е било достатъчно. От компанията обещават да поднасят информацията на порции, като следващата се очертава да бъде историята. Всъщност от Crytek споменават за проблема с кофти разказаната история в предните части и обещават да се реваншират, но повече детайли около нея можем да очакваме лятото.

Crysis 2 се очаква да удари магазините към края на годината, някъде между 1 октомври и 31 декемрви, а аз силно се надявам да видим една игра, носеща красивите дрешки на Crysis, динамиката на Mirror’s Edge и екшъна на Prototype.

Коментари (7)

  1. Отговор February 18, 2010 / 12:43 климатик

    Ще очаквам да излезе, пък да видим дали ще ми грабне вниманието. Първата нещо не успя.. 🙁

  2. Отговор February 21, 2010 / 20:07 Най-доброто от БГ гейм-блоговете за изминалата седмица (15 – 21 фев 10) | The Gaminator

    […] Жоро от Joro.me ни казва какво можем да очакваме от Crysis 2: http://joro.me/games/crysis-2-details/. […]

  3. Отговор February 21, 2010 / 22:18 Омега

    RIP, не се надъхвай много, наскоро споменаха, че са черпели вдъхновение от I Am a Legend и 28 Days later..

  4. Отговор February 22, 2010 / 09:14 Joro

    Абе и в двата филма идеята беше добра, но реализацията куцаше. Надявам се от Crytek да поправят тази грешка, защото ако трябва да съм честен Crysis си беше доста добра игра не беше само графика, както доста я класифицираха. Ако вземат най-доброто от оригинала и добавят обещаните неща мисля, че ще се получи доста добър краен продукт.

  5. Отговор March 5, 2010 / 02:20 Sonybass

    По добре е когато има природа нещо живо и красиво което така добре пресъздадоха в стария кризис със страхотна графика което просто ми отваряше душата а сега по цял ден сме в града макар и не като тоя прибираш се сядаш и пак се буташ в мръсния град със 200-300 метрови кутийки и ши им скачам по покривите, не мерси наскачах се в Прототайп който е супер ефектен, но адски подтискащ с тия сгради до безкрай и най ми хареса как му пуснах ядрената бомба накрая ха ха, просто най- добрата комбинация е свръх технологии и буйна, дива природа която има налице в първия и може би най- добрият Кризис

  6. Отговор December 5, 2010 / 23:24 Elena

    Играта е много яка обаче ми влачи на моята щайга

  7. Отговор December 11, 2010 / 01:49 KONG

    просто някои да беше казал какви ще са изискванията, То се знае че КРИЗА 2 е номер 1

    Моля от името на всички , кажете и изискванията ! . ?

Contact
captcha